TOEFL
TOEFL
Tunisia Sousse
Sat., Oct 13, 2007
Sat., Nov 10, 2007
Sat., Jan 12, 2008
Fri., Mar 07, 2008
Sat., May 10, 2008
Tunisia Tunis Belvedere
Wed., Sep 12, 2007
Fri., Oct 05, 2007
Wed., Oct 17, 2007
Fri., Nov 09, 2007
Sat., Nov 17, 2007
Sat., Nov 24, 2007
Sat., Dec 08, 2007
Sat., Dec 15, 2007
Tunisia Tunis
Wed., Sep 12, 2007
Fri., Oct 05, 2007
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
c'est tres interessant
rafik- Membre passioné
- Nombre de messages : 338
Age : 38
Date d'inscription : 14/08/2007
Re: TOEFL
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
Mais juste une petite remarque :
Dans le site du TOEFL (www.ets.org/toefl) il est mentionne que le test en Sousse est sous la version PBT (Paper Based Toefl).
Or, depuis Avril 2007 , AMIDEAST Sousse a adopté la nouvelle version : iBT (Internet Based TOEFL) biensure a cote de la version Nationale : ITP (Instutitional Testing Program) (qui est plus facile et moin chere (37 Dinars l'inscription contre 150$ pour le iBT))
J'essayrai d'obtenir les nouvelles date au pres de l'AMIDEAST Sousse.
Cependant, ne trouvez vous pas que le TOEIC est plus interessant pour un ingenieur que le TOEFL ?
TOEIC : Test of English for International Communicatoin
TOEFL : Test Of English as a Foreign Language
Re: TOEFL
t'as l'embarras du choix ou bien tu veux le passer vite fais et t'en debarasser, ou bien tu veux te preparer et de prendre ton temps. donc c a toi de choisir
rafik- Membre passioné
- Nombre de messages : 338
Age : 38
Date d'inscription : 14/08/2007
Re: TOEFL
Je trouve que le TOEIC est bon aussi, mais je pense que le TOEFL est plus demande (surtout sur le plan academique, pour une poursuite eventuelle des etudes, ou participations dans des programmes d'echanges, ou meme dans le domaine professionnel...etc.). Il y a aussi le IELTS (C'est un test britanique).
Et je pense que pour preuve de maitrise d'anglais c'est plutot le TOEFL qui est plus significatif. (Deja c'est le TOEFL qu'on passe dans les ecoles d'ingenieurs non anglophone, d'ou je pense que c'est une decision prise par des gens qui ont bien fait cette etude, en comparant le TOEFL et le TOEIC)
Regarde ce lien :
http://ets.org/portal/site/ets/menuitem.1488512ecfd5b8849a77b13bc3921509/?vgnextoid=e9062d3631df4010VgnVCM10000022f95190RCRD&vgnextchannel=d790d898c84f4010VgnVCM10000022f95190RCRD
En tous cas, en te renseignant chez AMIDEAST, tu auras des informations plus claires. On attend ton feed back apres ta visite.
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
Et merci pour le lien, c'est assez complet comme comparaison!
Donc on peut conclure que pour ceux desirant continuer leurs etudes a l'etrange TOEFL est le meilleur choix.
Pour ceux desirant demarrer une carriere professionnel et travailler dans des entreprises internationales, TOEIC est le meilleur choix.
Peut etre qu'il nous parait que le TOEFL est plus demande que le TOEIC sur tous les plans, et c'est logique puisque nous sommes encores des academique. Mais une fois dans la vie professionnel (sutout hors de Tunisie) le TOEIC a une plus grande valeur.
Re: TOEFL
Le probleme qui m'intrigue ce que je pense que le TOEFL est valable seulement pour 3 ans. Je voudrais bien que tu t'informes sur ce point :-S
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
De plus en plus, le TOEFL tourne vers un test qui se fait sur Ordinateur dans un labo approprié.
Le IBT (Internet Based TOEFL), est le TOEFL en version électronique, qui semble être plus fiable que le Paper Based TOEFL, puisque il fait appel aux Listening, Writing, Reading, et Speaking combinés. C’est pourquoi c’est plus demandé comme référence maintenant.
Le score maximal à atteindre est 120, bien évidemment c’est un score théorique.
Les universités Américaine, ou Anglophones d’une façon générale, demandent un score entre 70 et 80, relativement aux niveaux d’études.
Le problème de ce test, que c’est un test académique, d’où il faut en quelques sortes maîtriser l’anglais en termes de vocabulaire et grammaire, et en même temps l’anglais technique.
J’ai passé le TOEFL en Tunisie le 08/02/2008.
Je conseille les gens qui veulent le passer, de le bien préparer, car avoir une idée sur les étapes du test et comment on doit agir selon ses phases, est vraiment primordial pour le bien réussir. Puisque je l’ai passé sans préparation, j’étais vraiment surpris, puisque les thèmes étaient très techniques et scientifiques. Ils parlaient de l’engineering jusqu’au marketing et stratégies dans les marchés, avec les moindre détails.
Le test dure 4heures et demi, et le temps est très limité (y à des chronos à respecter).
Dieu Merci, j’ai eu 99 comme score. Cela n’est pas si mauvais pour moi, vu ma préparation quasiment absente.
Je postule mon rapport de score, pour avoir une idée. Chaque phase est sur 30.
Test | Test Date | Reading | Listening | Speaking | Writing | Total |
February 8, 2008 | 21 | 27 | 24 | 27 | 99 |
Reading Skills | Level | Your Performance |
Reading | Intermediate(15-21) | Test takers who receive a score at the INTERMEDIATE level, as you did, typically understand academic texts in English that require a wide range of reading abilities, although their understanding of certain parts of the texts is limited. Test takers who receive a score at the INTERMEDIATE level typically
|
Listening Skills | Level | Your Performance |
Listening | High(22-30) | Test takers who receive a score at the HIGH level, as you did, typically understand conversations and lectures in English that present a wide range of listening demands. These demands can include difficult vocabulary (uncommon terms, or colloquial or figurative language), complex grammatical structures, abstract or complex ideas, and/or making sense of unexpected or seemingly contradictory information. When listening to lectures and conversations like these, test takers at the HIGH level typically can
|
Speaking Skills | Level | Your Performance |
Speaking about familiar topics | Good(3.5 - 4.0) | Your responses indicate an ability to communicate your personal experiences and opinions effectively in English. Overall, your speech is clear and fluent. Your use of vocabulary and grammar is effective with only minor errors. Your ideas are generally well developed and expressed coherently. |
Speaking about campus situations | Fair(2.5 - 3.0) | Your responses demonstrate an ability to speak in English about reading material and experiences typically encountered by university students. You are able to convey relevant information about conversations, newspaper articles, and campus bulletins; however, some details are missing or inaccurate. Limitations of grammar, vocabulary, and pronunciation at times cause difficulty for the listener. However, they do not seriously interfere with overall communication. |
Speaking about academic course content | Fair(2.5 - 3.0) | Your responses demonstrate that you are able to speak in English about academic reading and lecture material, with only minor communication problems. For the most part, your speech is clear and easy to understand. However, some problems with pronunciation and intonation may occasionally cause difficulty for the listener. Your use of grammar and vocabulary is adequate to talk about the topics, but some ideas are not fully developed or are inaccurate. |
Writing Skills | Level | Your Performance |
Writing based on reading and listening | Good(4.0 - 5.0) | You responded well to the task, relating the lecture to the reading. Weaknesses, if you have any, might have to do with
|
Writing based on knowledge and experience | Good(4.0 - 5.0) | You responded with a well-organized and developed essay. Weaknesses, if you have any, might have to do with
|
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
...- Membre régulier
- Nombre de messages : 72
Age : 38
Date d'inscription : 19/08/2006
Feuille de personnage
ENISo: va tout droit, tu y arriveras!
Re: TOEFL
Esperons que les autres seront plus chanceux que moi.
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
99 , encore un point et tu pourra postuler pour Stanford ;-P
Bon c'est vrai que le test n'est pas du tout facile.
En plus, les conditions du testing center sont genantes :
- La salle est trop petite et chauffe vite et le moindre bruit gene
- Lors de la section Speaking tout le monde parle en meme temps -> difficile de se concentrer
- chaise peu confortable
Mais bon, en attendant mon resultat (encore 2 semaines) je souhaites aux autres bon courage (rien a voir avec la chance).
Re: TOEFL
C'est vrai que les conditions sont nulles. J'aurais mieux fait dans un autre centre de test.
Sinon les conditions dans lesquelles j'ai passe n'etaient pas du tout favorables. J'etais en pleine procedure de Visa (avec un prob de bulletin N:3) et sans aucune preparation pour le test, je ne savais meme pas de quoi il s'agit.
Je te souhaite une meilleure chance que moi :-)
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
Test | Test Date | Reading | Listening | Speaking | Writing | Total |
TELXML | March 29, 2008 | 27 | 28 | 19 | 22 | 96 |
Reading Skills | Level | Your Performance |
Reading | High(22-30) | Test takers who receive a score at the HIGH level, as you did, typically understand academic texts in English that require a wide range of reading abilities regardless of the difficulty of the texts. Test takers who score at the HIGH level, typically
|
Listening Skills | Level | Your Performance |
Listening | High(22-30) | Test takers who receive a score at the HIGH level, as you did, typically understand conversations and lectures in English that present a wide range of listening demands. These demands can include difficult vocabulary (uncommon terms, or colloquial or figurative language), complex grammatical structures, abstract or complex ideas, and/or making sense of unexpected or seemingly contradictory information. When listening to lectures and conversations like these, test takers at the HIGH level typically can
|
Speaking Skills | Level | Your Performance |
Speaking about familiar topics | Fair(2.5 - 3.0) | Your responses indicate you are able to speak in English about your personal experiences and opinions in a mostly clear and coherent manner. Your speech is mostly clear with only occasional errors. Grammar and vocabulary are somewhat limited and include some errors. At times, the limitations prevent you from elaborating fully on your ideas, but they do not seriously interfere with overall communication. |
Speaking about campus situations | Limited(1.5 - 2.0) | Your responses indicate that you have some difficulty speaking in English about information from conversations, newspaper articles, university publications, and so on. While you are able to talk about some of the key information from these sources, limited grammar and vocabulary may prevent you from fully expressing your ideas. Problems with pronunciation make it difficult for listeners to understand you at times. |
Speaking about academic course content | Fair(2.5 - 3.0) | Your responses demonstrate that you are able to speak in English about academic reading and lecture material, with only minor communication problems. For the most part, your speech is clear and easy to understand. However, some problems with pronunciation and intonation may occasionally cause difficulty for the listener. Your use of grammar and vocabulary is adequate to talk about the topics, but some ideas are not fully developed or are inaccurate. |
Writing Skills | Level | Your Performance |
Writing based on reading and listening | Fair(2.5 - 3.5) | You responded to the task, relating the lecture to the reading, but your response indicates weaknesses such as
|
Writing based on knowledge and experience | Fair(2.5 - 3.5) | You expressed ideas with reasons, examples, and details, but your response indicated weaknesses such as
|
Re: TOEFL
...- Membre régulier
- Nombre de messages : 72
Age : 38
Date d'inscription : 19/08/2006
Feuille de personnage
ENISo: va tout droit, tu y arriveras!
Re: TOEFL
MacOSX- Membre Confirmé
- Nombre de messages : 2033
Age : 39
Date d'inscription : 24/11/2005
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
Bon courage pour les autres..
EDIT: Si quelqu'un a une question sur le test, la procédure d'inscription ... qu'il n'hésite pas à la poser
Re: TOEFL
nchellah dima min 7asan ila a7san ...
NISHYN- Membre passioné
- Nombre de messages : 295
Age : 37
Date d'inscription : 21/08/2007
Feuille de personnage
ENISo:
Re: TOEFL
|
|
Mer 3 Oct - 7:54 par moncefghiss
» Vos Nouvelles
Mer 12 Sep - 7:06 par moncefghiss
» Inscription Master SIC 2010/2011
Ven 5 Nov - 17:26 par MacOSX
» Concours Technologues 2009
Mar 2 Nov - 15:12 par adel
» Journal Lumineux ( commencer la programmation des PIC )
Dim 25 Juil - 15:42 par NISHYN
» Système d'affichage à LEDs Rotatoirs
Dim 25 Juil - 8:53 par NISHYN
» aide urgent.
Dim 16 Mai - 12:39 par farid
» PFE !!!
Jeu 29 Avr - 17:09 par MacOSX
» Livre Automatisme et sécurité
Ven 23 Avr - 1:43 par fs_plc
» l'eniso???????????
Ven 9 Avr - 8:46 par MacOSX